Saturday 5 May 2012

Kenape aku menyertai bersih??

Assamualaikum...


Post kali nie nk bagitahu la..sebb ape aku sokong BERSIH....

*copy dari FB je..

Setengah orang KUTUK saya sebab sertai BERSIH 3.0

Cuba kongsi pengalaman apa yang sebenarnya berlaku di sana pun, saya dipersendakan. Kononnya baru kena tear-gas, dah kecoh. Orang lain kena tembak live-bullet & bom phosphorus di Palestin, tak kecoh macam Bersih (walhal diaorang ni setakat sedut asap rokok je, tak pernah rasa tear-gas CS yang dinaikkan isipadunya)

Malahan, ada yang kutuk duduk ru
mah lagi baik. Bersih 3.0 adalah satu perbuatan yang sia-sia. menyusahkan diri sendiri saja & segala tuntutan kononnya wujud penipuan & manipulasi dalam pilihanraya TIDAK AKAN DILAYAN pun...
JAWAPAN SAYA ADALAH SEPERTI DI BAWAH...

Berlaku kisah di zaman Nabi Ibrahim semasa Baginda dibakar oleh kaumnya, seekor burung kecil terbang berulang alik mengisi air dalam paruhnya lalu menyiram ke atas api yang membakar. Itulah yang dilakukannya berulang kali.

Tingkah lakunya diperhatikan makhluk Allah yang lain yang kehairanan melihat perlakuan burung kecil, lalu bertanya kepada burung kecil itu: “Wahai pipit, apa yang engkau mahu lakukan?” tanya makhluk Allah yang lain.

'Aku mahu membantu Nabi Ibrahim. Aku mahu padamkan api yang membakar Nabi Ibrahim,' jawab burung pipit.

'Macam mana kamu mahu padamkan api itu. Kamu tidak mampu membawa air yang banyak. Paruh yang kamu ada itu kecil, sedangkan api yang membakar Nabi Ibrahim tidak akan terpadam dengan air yang kau siramkan itu. Sia-sia saja usaha kamu itu,' kata burung lain pula.

Lalu dijawab oleh burung berkenaan : 'Memang ia tidak akan dapat memadamkan api itu, tetapi aku lebih takut kepada Allah kerana Allah akan menyoal aku nanti, apakah yang aku sudah lakukan untuk agama Allah, dan Allah tidak akan bertanya sama ada aku berjaya memadamkan api itu atau pun tidak.'


SAYA YAKIN USAHA KAMI MUNGKIN TAK SEBESAR MANA, SEKADAR BERHIMPUN DENGAN AMAN, BANGKIT BERSAMA RAKYAT DEMI MASA DEPAN TANAHAIR... TAPI IA SUDAH CUKUP MENGGERUNKAN KERAJAAN HINGGA SANGGUP MENGARAHKAN POLIS UNTUK BERTINDAK KASAR KE ATAS KAMI...

SEKURANG-KURANGNYA JIKA DITANYA ALLAH SWT. KAMI SUDAH PUN MENENTANG KEMUNGKARAN TERSEBUT & MEMBANTAH RAKYAT TIDAK RELA DITIPU WALAU 

SEDIKIT PUN..


Ce bace pengalaman koi waktu bersih..huhu..x nk x pe~.x pakse pon~..~..lalalaa~

Part 1.....huhu



Kalo nk cite mmg penat..tulis la 'sedap' ckit~...huhu. 




OK..2 je la...


Hidup Bersih!!..


Assalamualaikum...








:D..

No comments:

Post a Comment

Kau suke?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...