Wednesday, 31 August 2011

Rumah terbuke....

Assalamualaikum....





Sepatut nye bende nie  post semalm...sebb nie cerite semlam an....tapi tepakse la kene tulis ari sbb ramai ngat orang on9 semlm...x dn nk tulis nye...


Pasl umah terbuke nie..x tau la sbb pe taun nie mk koi buat awl ngat....Raye ke-2 ...



Nie cite pasl umah terbuke atau name glamour nye..'open house' la,,




Alhamdulilah ramai gek la hadir nye...Walaupun dax kels koi sorang je datang 2 pon ...Hakim..
Kwan abang...kakak...dan pelajo mak koi pon ramai gek datang...dalam 100 lebh la gek..
Lepsa zohor 2 je ramai rupenye..lepas asar ade macm x de orang daa,,



x sangke la an.. orang terakhir yg datang yelah YB.Syed Hamid...(Adun Semantan)....Yb PAS la nie...kalo korang perasn beliau gek...yg dipertua PIBG sekolah Khariah 2..



Hidangn mmng sedap lah...rugi la sape x datang...air oren lagi sedp nye....



BIHUN SUP



LEMANG


AIR OREN


Mihun Sup ngan lemng yg bako ari semalam(Isnin)...hehe


Akibat x de ngat kawn datang...terpakse la kene basuh pinggn ..(2 minit)..heeehee

Koi hanye mampu bau je lah...bese lah nk tunggu waktu buke pose lambt lagy an..



Aqilah(kakk koi la)...dye cadang nk buat umah terbuke nie hari nie (Khamis0...sebb same ngan hari lahie dye..(1/9)...tapi terpakse redo je lah..sbb umah jiran nk buat kenduri petunangan anak dye...


Rumah terbuke pon meriah gek laa.....Orng ramai datang ..walau pon meriah ...tapi sedih gek..sbb satu sen pon x dapat duit raye....waaaaa....sedih2..




x tau la ari nie nk raye mane..??..





 

Tuesday, 30 August 2011

first day....~Syawal~

Assalamualaikum...




Lame nk x buat post baru...


Penat beraye hari nie masih belum hilang lagii,....

tp ku gagah kan juga jari jemari ini untuk menaip untuk kamoo sume...(ayat Kilah nie)..

(post semalam nie)



Terpakse dismbungkn ari nie....atas sebb2 tertentu,,,..


Jarang gek dapt  post nie...Alhamdulilah...akhirnye bajaye 'menggelecek'....huh!!



Hari nie hari raye  n Merdeka..la an....Koi nk ucapkn..."Selamat hari raye""...."Maaf zahir & Batin.."...Merdeka!Merdeka!Merdeka!











Pagy-pagi solat raye kat Markaz Pas depan umah nie je..


Lepas 2 baru gi  ziarah kubur atuk n nenek(ayah)...dan Abang dan Adik(ayah) gek....






Taun nie Raye petame x balik kampung......raye ke-3 baru balik nye......









Alhamdulilah kutipan pon bley dikatakn banyak gek laa...ermm






Walaupon raye pon x sampai 20 rumah lah..tapi duit lebh RM20...ok ar ..





Hari nie Rumah koi ade'open house'....datang lah...








Akhir kate..


SELAMAT HARI RAYA......N MERDEKA!!







Saturday, 27 August 2011

Bako lemang..

Assalamualaikum...


Hari nie rancangn bako lemang oleh ayh koi bejaye ......sbb bau asap lemang 2 masok la sampai kt umah nie!!..


Pagi-pagi lagy...ayah surh 'begotong-royong' sekuarge....



  • Cari daun pisang
  • cari buluh 
  • kukus kelape..
  • d len2..

Koi plok kene rendam pulut je...senang je..hehe..Lepas 2 gy layan FB je...


Dah separuh dyeorang keje baru la koi datang...sebb baru je sign out FB ngn tengok cite "gado" ktr Yuotube...sedang kn dyeorang besush payh bekejesame...(x aci gile).....hehe..


Keje bako lemang masih belum ciap lagii...api kecik ngat....kang kalo beso kang ...hangus je...mask x gek lemang 2...ayh koi kate laa..









Kerane keletihan...dyeorang semue da telentang da.....tinggal ayh koi sorang je ngah tunggu lemang mask...

x sabo nk makan..bese la kali petame dapat makan lemang yg bako sendiri 2..


Insya-Allah...

x lame mask la 2....besok dengonye ayh koi nk bako lagvio,...tengok dulu yg first nie jadi dulu...kalo hangus je...x daye nk makn nye,..

Ok2...

Selamt menyambut bulan ramadhan yg mulia nie..dengn mel;akukn amakln yg banyak2..









nasi Ayam...!!

Assalamualaikum...


Salamat hari raye yg akn menjelang tibe nanti...




Tau la nape ..sejk akhir2 nie..rase mals nk post daa...ermm

Nak cite pasl buke pose ari semalm..


Koi nie buke je..pose x gek...hehee



Bulan pose nie koi dn 2 kali je makn nasi ayam ciptaan mak koi....








Sedap lazat....perh!!....mmng terbaik laaa..!!


2 la makann terbaik ialah makann daripade tangn ibu kite...hehe


Da tau nk tulis mende  nie....



Selamat hari raye.maaf zahir n batin..










Semoga gembire selalu..~

Friday, 26 August 2011

Baju Raye!!

Assalamualaikum....

Alhamdulilah.....harapn koi nk baju raye tahun nie....dapt gek...


Petang tadi leps balik dari sekolh ....dapt gek la 'shopping 'kt termerloh 2....mati-mati...ingt x de baju raye daa taun nie...hehee..


Penat gek la round2 temerloh tadi....2 pasl x dapt on9 awl2...


Baju raye taun nie same je macm bese.~Jubah~..sepasang sudaa ak...Kasut pon sepasng je kot....hehee


Waktu jaln2 2...jumpe la kawn kt sekolah..2 orang...(Saidah ngn Farhana)...2-2  dax nie plok  kels Muslim..


Taun nie sebenonye nk buat tema wane unggu ....tapi gaye nye x jad laa..


dalm 2-3 orang je laa pakai baju unggu nye...




Taun nie dapat baju raye,,,kasut raye.n laen...yg x dapt nye..pose penuh laa...


Lebih kurang cam nie laaa..









Jumlah harga ...terpakse dirahsiakn...heheeh


Bersyukur ngat laa.....


Harapan taun nie lebh meriah dari taun  leps...amaln pon lebeh banyak dari tahun leps...Insa-Allah..








Abis sudaaa...

Assalmualaikum....


Huh!..da lame da ..x post yg baru nie....Alamdulilah dapt gek buat post ari nie..


Salam Ramadhn yg nk abis daa...sedih2..sbb dapt pose ckit je tahun nie...


Hari nie pekse P3 da tamat pon.. tapi pekse B.a. blom lagi....bior je laa..


Markah pekse yg baru tau ...


.Alhamdulilah~




HADIS=100%


QURAN=78%

Sbenanye banyak da tau makah...tapi x barani nk tulis sbb x konpem lagi...lagi pon rendah jee makah 2 ..




Bape pon makah koi..koi kene mesti bersyukur an....Usaha 2 perlu untuk bejaye...












Dyeorang semue dapt makah tinggi...nmpaknye mmng x de 'change' da koi nk Top10 kels 2...redho je laaa..


LAgi satu dyeorang ade yg meniru...x aci tol laa...seb baek cikgu dapt tau gek...."KECEWA:" ..GEK LA CIKGU...x pe yg penting P3 je baru kot.....







Insa-Allah p4 nie..koi buat yg terbaik!!...x nk turun kels je sebenonye...ermm..


Salam ramdhan..~












Sunday, 21 August 2011

Lawak2..

Assalmualaikum..







Lawk-lawk nie..koi ambik dari group senyum sokmo je...ae la 2-3 orang member koi post nye..bes la gek...lawk nie juge bley memngurangkan kesedihn koi sbb kucing kene buang..sebenarnye x lawk sangt ..tapi ade yg bley dibuat pengajaran ...dn bley juge dijadikan gurauan..


Orang yg telah post nye...

  • Izzah Anuar
  • Shamsul..
  • Nysa
3 orng je kot yg post lawk2..layn je la..


Antera  cerite lawknye ialah..

Tarzan hidup separuh bogel.. Cinderella balik lewat malam.. Pinocchio menipu manjang... Batman memandu 320 km/j.. Superman pakai underwear kat luar.. Sleeping Beauty pemalas asyik tidur.. Snow White tinggal serumah dgn 7 lelaki..keluang man dok spital jiwa....,, Mcm mana budak2 sekarang tak terpengaruh dgn perbuatan2 tak bermoral macam ni.??(^^)



 Di suatu pagi yg buta (sahur daaa)...

mak : Mail bangun larh....makan sahur nie...Mail : masih menarik selimut & bertanye pada mak nye..''MAK BUAT HO..HO...HOLICK ERK ???..''Mak : HO...HO...HOTAK engkau...bangun cepatttt..!!!!






Ayam : Kambing, pahabaq?
Kambing : Baik baq ang. tuu diia,ayam, segak kemain lagi nak p mana?Ayam : Tadak pi mana pun. Saja nak tengok riaksi hangKambing : Tapi kan ayam, mcm mana pun hang berhias,ja lan tetap kaki ayam,kan?Ayam : kutuk aku noee,hang lagi teruk dari aku baq ang!...Kambing : Awat pulak?Ayam : Nampak macam alim. Bela janggut . Tapi TELOQ duk nampak tergantung ! ! !Kambing: $^%&*(&*&%&^%&^$&!!!





Ayam :Manusia ni memang pentingkan diri sendiri!
Lembu :Knp kau kata mcm tu?
Ayam :Aku ni brtelur hari2. Aku cdg naklah dpt anak dua tiga ekor.
Orang kata ada juga waris aku bila aku dah tak de nanti.
Tapi manusia ni mmg x berhti perut. Hari-hari dia orang makan
telor aku,cmne aku nak dpt anak!
Lembu :Alah! Kau pnya mslah kecil aja!
Ayam :Mksud kau?
Lembu:Aku ni,kalau fikirkan nasib aku lagi mlg.rsa nak bunuh diri pun ada. Bayngkan,hari2 mnusia minm susu aku tpi sorg pn xpnh pgil aku MAK





zmn skg.....

Ponteng Skolah -> Cuma nk meringankan beban cikgu.
Mewarnakan rambut -> Saja nk test cikgu ad x buta warna.
Mrayau kt skolah -> Nk tgk ad x kes pergaduhan berlaku.
Conteng meja -> Memupuk bakat kesenian.
Gaduh -> Menegakkan keadilan.
Dok siap kerja kolah -> nok menguji ksbran ckgu.
Isap Rokok -> nak tengok cikgu ada asma ke dok.





1)Cat rmh mcm warna balai polis.Pencuri kan anti balai polis
2)Bagi rmh teres,bela lalang biar pnjang smpai leher,pastu letak perabot2 rosak kat luar umah baru nampk mcm rumah hantu sikit kan =='
3)Lagi terbaik kalau bela haiwan b'bisa cm ular tedung,harimau,singa n ikan jerung keliling rmh..
4)Letak notis, RUMAH UNTUK DIJUAL/DISEWA. Pencuri mlas nk masuk rmh kosong2 ni kan

ok ni la sedikit tips utk pulang ke kampung nanti.
slamat mencuba !!




Di sebuah surau,beberapa org sdg mendirikan solat isyak berjemaah dgn diimami ketua kampung.Dlm rakaat ke3,ahli jemaah tersebut terdengar sesuatu bunyi yg amat kuat,tdk sekadar memecah keheningan mlm,malah turut mengganggu kekhusyukan solat ahli jemaah semuanya,Selesai shj memberi slm ,imam terus berkata:Siapa yg kentut tadi,sila solat semula kerana wuduknya terbatal." Pemuda yg kentut tadi pun respon;Tapi tok imam,bagaimana pula wuduk sy boleh terbatal?sedangkan sy dari awal lg tdk berwuduk?





SIAPA PEGANG PAKU ?

Seorang ibu berkata kepada anak lelakinya yang sedang mengetuk paku dengan tukul, "Awas anakku! Jangan pulak tukul itu mencederakan tanganmu..."

Si anak menenangkan ibunya dengan berkata, "Jangan takut, ibu... kerana adik yang tolong pegangkan paku itu!..






Hampa nak tau dak pasai pa orang melayu ja kena histeria?
Tok Bomo: woi setan , pasai pa hang dok ganggu budak pompuan nie ? gadis melayu jadi sasaran hang wahai syaitan yang direjam?
Dengan menarik nafas panjang, si ketua Setan pun menjawab
Setan : ""Siapa Bilang Gadis Melayu Tak Menawan Tak Menarik Hati, Tiada Memikat""
""Kalaulah Memang, Tak Mungkin Aku Tertarik,Kalaulah Sungguh, Tak Mungkin Aku MERASUK... ""
""Aduhai... (hampa nyanyilah sendiri lagu ni sampai habis..)






Seorang atok membawa cucunya ke pejabat pos untuk menghantar surat. Cucunya bertanya bila melihat atoknya memasukkan surat ke dalam tong berwarna merah."Atok buat apa tu?" "Atok bagi surat kat kawan atok, cu!"jawap atoknya. Cucunya bertanya lagi,"Apa bangang sangat kawan atok duduk dalam tong merah tu?"





Tiga budak tadika bercerita tentang kehebatan datuk masing-masing.

khairul azman : "Datuk aku kuat.... Kalau bertanding silat, tak pernah kalah."

mohd aizan : "Datuk aku lagi kuat. Dia pernah tumbangkan seekor kerbau yang tengah mengamuk"

abdul hadi : "Aku rasa datuk aku lagi kuat daripada datuk kau berdua. Dah 20 tahun dia tinggal dalam tanah, sampai sekarang tak keluar-keluar lagi."





 Hijau Muda?
Ena:Surat warna Hijau Muda itu bererti "Aku Cinta Padamu"
Ani:Kalau krtas itu bewrna Biru Muda?
Ena:"itu melmbgkan Suasna Pilu"
Ani:Kalau kertsnya berwrna Merah?
Ena:"Asmara Yg Membara"
Ani:Kalau kertasnya warna Putih?
Ena:Suci,Bersih,..
Ani:Kalau kertasnya Kuning?
Ena:Melambgkan Hati Yang Gersang"
Ani:Kalau Merah Jambu?
Ena:Sdg Jatuh Cinta"
Ani:Kalau krtsnya Hitam?"
Ena:Bnyk tnye la ko nie, Itu nmanya kertas karbon.. LoL






Che'gu : Ada sesiapa hendak bertanyakan soalan?
Tiba² seorang anak muridnye mengangkat tangan, nama murid tu adalah Man Dol
Man : Ada Che'gu. saya ada satu kemusykilan. Boleh tak kita ambil wudhuk dua kali?
Che'gu : Boleh, tapi kenapa sampai dua kali ambil wudhuk?
Man : Saya ambil dua kali sebab kalau saya terkentut, wudhuk lagi satu tu boleh buat spare part!
Che'gu : Allahhuakbarr!!!





PETUA UNTUK DIKASIHI & DISAYANGI :
1st: ambil sebiji BUAH PINANG, kemudian baling kepada orang yang disukai sekuat hati...Kalau dia sebut " ADUH "bermakna dia dah mula bagi respon!!!
Untuk lebih mujarab, gunakan BUAH DURIAN, anda harus baling tepat kat belakang dia, dan bila dia sebut " Aaaaaa....... " anda lari sekuat hati....Kalau dia kejar anda,
maknanya dia dah mula sayang kat anda!!!
SELAMAT MENCUBA!!!!!!!!!!





Anak : Mak apa dlm perut mak tu?
Mak : Adik hang la
Anak : Mak benci adik ke?
Mak : Mak tak pernah benci anak2 mak.
Anak :Dah tu, nape mak telan dia?
Mak : kalau mak tampaq hang. Jangan tanya pasai apa ..






Isteri: Kenapa abg tidoq suka pasang lampu tidoq?
Suami: Sbb cahaya yg menerangi katil sebelah abg ni melambangkan cinta kita kan teruih bersinar walaupun diwaktu gelap perhubungan kita.. dan lampu ni akn memberikan harapan supaya cinta kita teruih bersinar selamanya..
Isteri:Awww... T_T betoi ka ni bang?..
Suami: Dak aihh abg melawak ja ha ha .. sbenaqnya abg takut gelap..
isteri:{penakut pnya laki}.....








‎6 tips Beraya ke rumah awek hampa
Tip 1 : Penampilan -Pakai baju yang macam baju
Tip 2 : Bawa Teman yg bleh dipercayai (bukan teman yang bertanduk dua)
Tip 3 : Kenali Ahli Kluarganya -Lepas ni jangan plak buat2 tak kenal bila jumpa kat pekan
Tip 4 : Jaga Adab Sopan -Makan sikit je walaupun tengah lapor tak makan seminggu
Tip 5 : Bersikap Ramah Mesra -Ramah tapi tak mesra pon bleh kalau rasa hampa main2 je dlm hubungan ni
Tip 6 : Sediakan Buah Tgn -Buah tgn je jgn plak kasi buah buku lima ..







Kuih paling gangster = Lompat Tikam
Kuih paling sexy = Puteri Mandi
Kuih bajet cute = Cek Mek Molek
Kuih untuk awet muda = Seri Muka
Kuih paling alim = Kuih Ketayap
Kuih penyakit lelaki kronik = Batang Buruk
Kuih dalam zoo = Badak Berendam
Kuih yg suka api = Kuih Bakar
Kuih yg bangun sendiri = Kuih Bangkit
Kuih org x mandi = Kuih Bau-lu
Kuih paling tentera = Kuih Makmur
Kuih paling lembap= Kuih Siput







org zaman sekarang ~

Sopi : Pak Haji!
Pak Haji : Ada apa Sopi?
Sopi : Anak Pak Haji maen judi.
Pak Haji : Astagfirullah!
Sopi : tapi menang.
Pak Haji : Alhamdulillah...

ish3..renung2kan~
bersihkan hartamu. bersihkan hatimu. mari menjadi hamba=) Assalamualaikum w.b.t/لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl












Sedikit perkongsian'

Senyum Sokmo lah~



Tamat~

Hari Lahir mk koi..

Assalamualaikum..





Selamat menyambut ramadhan ke21..

Hari nie hari lahir mak koi (Cikgu salamiah Mohd Noor)..21/8/1964-21/8/2011..da 47 tahun daa..


Sambutan hari lahir macm ayh dulu pon x dibuat kerane kn ngah pose ...mane de kedai kek bukk nye..






Tapi satu hadiah pon koi x bagi...hehe..hanye mampu ucapkan kt dinding FB je..jadilah 2..


Mk koi ari pon gy bagy ceramah...balik2 umah je..2 bungkus hamper bawk balik...perhh mmng bes la koi kebas gule2 2..tapi bkn hamper 2 ar..



Sedih masih ade la..sebb tengok ank kucing 2 yg kene tinglan ngan mak dye,Titi yg dibuang semalam..asyik mengiau je...sian2..





Walaupon kucing koi  xcomel gambo 2...tapi bulu ade gaye g2 laa..



Apepon yg berlaku..koi pon x dapt elakkn da takdir yg esok pekse...Sirah,MT,tafsir dn laen2...masalh je satu pon study lagi...asyik je dari semalm ..nie la balasn nye..

Redho je lah..!!







Salam~





Saturday, 20 August 2011

Sedih2...

Assalamualaikum...




Hari semalam la sedih sangt....

Sebab semue kucing kesayangan koi kene buang ...kecuali Zam-Zam..ngan ank titi..,,


Sebab dyeorang kene buang kerane berak merate2..ermm


Sabo je lah,..


Kesian betoi la kucing kecik2 2...da la skang nie musim hujan ...abis kesejukkan dyeorang..


Kucing yg kene buang ialah:



  • CUN-CUN(ANAK NOME)
  • NOME(ANAK PITAK)...Bley dikaakan kucing yg palig lame  duk kt umah nie
  • TITI n 2 anaknye..seko  dn lari kot..
  • DAYANG
  • ANTER n 3 anak nye..

Memang sedih la an....


tINGGAL KENANGN JE..


X ta la nk tulis pe da...sedih2..waaaa!!



Salam...



Friday, 19 August 2011

Blackout..







Assalamualaikum...

Nk ikutkan da lame da koi x buat post baru disebbkab ke'buzy'an ...hehee


x pe ari nie koi tetibe semangat cite pasl peristiwe yg penh koi alami waktu nk belajo.....ermm
Hari nie koi nk cite psl malam tadi ...eh silp2..pagy tadi..Peristiwe nie bkn kali petme koi alami n bukn gek kali ke2..hehe..kire da banyak la...


Cerite nye bermule macm nie...(layn2 jngn x layn)..


Dekat pukul 3.00 pagi gek la ...koi baru bangun...9teruk2 betoi ak)...setelah telentang selaps solt magrib tadi..mungkin seleps on9 2 minit gi2 la ..x bape ingt da ..bile koi tido...


Baju sekolh masih ade kt badan...abis koi...Da la  Ari Jumaat(ari  nie kot0...pekse  banyak la gek..


Perkare petame yg koi buat seleps bangun tido ialah mandi..hehe..waktu la baru nk tergedik-gedik nk bash baju sekolah nie...dan seterusnye buat ape yg patt dibuat..


Dekat kul 3.20  pagy baru nk solt Isyak'..niat nk solt terawih sorang2 terpakse la dibatalkan sahaje memangdang kn wak2 nk  ngapal hadis n len..




Selesai je solat 2..koi pon mule la belajo...serabut la gek otak koi waktu 2 sebb banyak buku nk bace rasenye...2 la akibat buat persediaan last2 minute nie..


Nk dikutkan banyak ngat keje koi kene buat wak2 2..dengan Math x setel lagi..hadis lagi.nota sains plok..n len2 lagy..
Pepepon koi terus ambik buku  yg penting sekali ak.......'Hadis"...


Jam menunjukkan sudaa pukul 5.00 pagy ...koi terus kn ngapal Hadis ke 8 yg x bape nk lanco nie...x lanco x pe jangn x reti tulis sudaa..hilang makah Hadis..


Dalam pukul 4.30 lebih laa..tengah 'kusyuk belajo..baru je nk sampai apal hadis ke 9 2......tetibe..

Gelap...






x len x bukab ape lagi..'Blackout' la..Abis la ..da la baru 2 koi nk  mule ngapal nye..


Seram gile waktu 2 da la sorang je yg 'hidup' tengh pagi 2.....yg len telentang je....terbayang gek la suasana kt kubur yg kt bawh tanah 2 yg gilap kalo kite x beriman...ermm..insaf2..


Cuak  gek la..takut ade orang saje je ke potong elektrik kt umah koi....apa bley buat gelap2 ..diam je la cam orang bisu..Otak koi terus pikir pasl baju yg baru dijemur tad..abis ar ..x gosok lagi....Mungkin nie dugaan koi  ...sabo je lah..


Tetibe Huda, Hadi n Kilah bangun..(x serentak la..tapi ikut 'giliran'..).
pandai plok dyeorang bangun pagi2 cam nie...selalunye payh la gek nk mengejutkan nye..(same cam koi je)..



HAdi bangun terus petik suis lampu ...(cube nk baiki laa)...tapi x bejaye gek mmng la an mane nmpk ngah gelp kn....


Kilah datang plok dengan membawe enset nye yg berlampu('laser')..dye pon tanye mane lilin...dalm 2 minit jumpe la lilin 2 n terus je gune...koi se lilin ..Kilah pon nk se gek sbb rupenye dye pon ngah ngapal kt ats 2...


Belajo ngah gelap mmng menyusahkan je..2 la pasl kesilapan diri koi sendiri ....timbul gek rse nyesal ermm..Walopon gune satu meje je..tapi ade 2 lilin menyale..mmng la sorang satu an..Huda pon tompang bace buku geo sbb dye pon pekse trial gek..


Ppepon Hadis 2 mesti diapal sebelum pekse bermule..terus bace hadis yg x setel2 lagy ngapal nye...


Hadi ape lagi ambik je biskut sedikit...nk 'sahur' la dikatakan..pastu terus sambung tido...


Alhamdulilah ....akhirnye ape yg diharapkan tertunai gek..


Elektrik pon ade ....senng la keje ngapal nye...


Tapi jam pon da pukul 5.30 lebih laa...sahur x lagi..ngapal pon belum setel lagi...redo je laa..


Ceite psl 'blackout pon tamat' nk tau cite psl sahur pon naty2 je la...2 pon alu ingat..


Nmpak nye waktu buke nk dekat da...tengok la kalo dn buat se lagi post psl sahur 2..kalo x dn buat tau je ar..

Salam Ramadahn...nmpak nye Ramdhan dh nk masuk Frasa ke-3 iaitu terleps dari azab api neraka..magrib nie frasa ke -2 pon tamat..iaitu...keampunn..




X sabo da nk buke nie...


Salam~








Tuesday, 16 August 2011

Hari first pekse(p3)

Assalamualaikum..


Salam Ramadhan n selamt menghadapi peperiksaan...sedar n x sedarnye kite da lebih separh buln da pose..










Hari nie koi n cite pasl peperiksaan yg baru tadi koi alami dan akan terus alami nye...ermm


walapon tarikh sebeno peperiksaan belum bemule...tapi..


Kels kiteorng da mule daa...sabo je laa...




.Pagi tadi pekse Al-Quran...Boleh la ckit jawb nye..tapi soalan tajwid 2 yg lemh nye..Alamdulilah..




 Pastu lepas rehat plok...tetibe Rafiq kabo ade pekse NAHU plok..mule2 cam x pecaye je...pekse nie mmng x dijange(terkejut ar gek)..


NAHU nie da la pekse mengejut ...da la.soalan pe masuk pon x tau laa..men bace je la...2 pon 1/3  baru apal..



Salah koi gek la...ade mase untuk ngapal ..koi gy jaln2 la..gy sini la..gy sane laa....30 minit cikgu bagy mase ngapal..ermm..tapi pekse 15 je 2 yg x daye nye..








Apepon bende dah belaku kan..x boleh nk 'repeat' balik ak...redho je la dengan markah yg  telh ditetapkan ..


Tapi ape yg diharapkan ...lulus pon jadi lahleps dari kene rotan.....ermm..Insa-Allah..



Ape yg Allah tetap kn e2 lah yg terbaik sebenarnye~




Yg bes nye esok x sekolh nye ...cuti sepena NUZUL QURAN..dok umah pon ...bkn bley buat pe pon...Online mungkin kalo ade ruag kt laptop 2..boleh laa//ngapal 2 mungkin la kot..hehee




Hari Khamis yg banyak pekse nye...ermm..baru je cuti 1 hari...pekse sekilo..




Usaha Tangge kejayaan..sape rajen usaha dye bejaye laa..


Insa-Allah..~Koi akan buat yg terbaik !!


Wasalam~


Selamat menghadapi peperiksaan p3!!



















Kau suke?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...