Monday 3 June 2013

tak Tau nak Tulis tajuk aPe...layan je

Bismillahiramanirahim.....^_^

Assalamualaikum, hai, awak sihat?..*kalau sakit tak da la on9 kan, mesti jumpa doktor nye....
Dah tau nape tanye lagi??....lalala~

kali ni..* Inikalilah..tibe.



saya nak cite 'pengalaman'  I ...pasal, pasal ape yekk...?

Tapi, cite ni ada kaitan  ngan UJIAN~



~LaYan je LAh~

Situasi 1

~Sewaktu REHAt~

*Niat dari rumah, nak solat Dhuha kt surau, siap bawak 'stoking RM2 ' daa...


BudakBaikss : Muna, nak gi rehat tak? koi nak belanja ni.

MunaBaikss : .......(dalam hati :macam mana ni?)

BudakBaikss : Nak tak ni? ..(buat muke come)

MunaBaikss :Erm, layan je la..sekali sekale...(tak sampai hati..huhu)

#Allah uJi Niat Kita, samada betul2 nk buat ker tak...nampak nye aku 'TEWAS'!

Situasi 2

~daLam kelas~

*Pada hari Isnin atau hari Khamis , benda ni selalu berlaku..

BudakComelss : Muna, nak tak ni (sambil menunjukkan makanan, best plok tu)

MunaBaikss :  krik...krik..krik (buat muka supaya dia paham)

BudaKComelss :  oke2...^_^..(alhamdulilah paham..huhu)

#Allah UJI Amalan Kita, samada kita teruskan atau tak..Alhamdulilah, aku 'BERJAYA'


Situasi 3

~Sewaktu Cuti Sekolah ~

*Aku rase dah banyak habis mase, x siap lagi keje yg cikgu bagii..tu la aku 'berazam' nk belajar minggu last cuti, tengok2, hari Isnin ...

Ibu: Muhaimin ,Muna asyik men benda tu je(on9)...bek tolong ibu kemas rumah.

Munabaikss : ...('azam' nak study sangt...tapi on9 jugek, bek tolong IBU )....ye lah

#Allah Uji keazaman kita , samada kita buat ke tak..nampaknya aku 'TEWAS' lagii..

erm..:)



SEKADAR RENUNGAN BERSAMA~













Kesimpulannya,

*Dunia ini penuh denga UJIAN, Allah sentiasa meguji tahap keimanan kita =P


#SemOga bermanfaat..

Tu je dapat saya kongsikan . Sekian, Terima kasih..

Assalamualaikum..:D

^______________^

No comments:

Post a Comment

Kau suke?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...